MyHeritage – poradna a řešení problémů

Zde jsou odpovědi na otázky týkající se používání MyHeritage.

Pokud máte nějaký dotaz, použijte formulář pro komentáře na konci této stránky. Tuto stránku postupně rozšiřujeme.

Hláška o zablokovaném účtu MyHeritage

Občas lidé píší, že jim MyHeritage zablokoval bezdůvodně účet. V některých případech o skutečnou blokaci může jít (pokusy o zneužití, nadlimitní uploady apod.), nicméně to vypadá, že v některých případech jde spíše o špatný překlad textů na stránkách MyHeritage při zapomenutém heslu. Např. nám napsal pan Jirka, že se mu nepodařilo přihlásit do účtu, tak požádal o změnu hesla, vše provedl podle pokynů a výsledkem bylo hlášení, že byl jeho účet deaktivován. Zřejmě má změna hesla nějakou časovou prodlevu, protože když se pokoušel po několika hodinách otevřít svůj znovu účet, už bylo vše v pořádku. Takže pokud máte stejný problém, doporučili bychom zkusit totéž, co Jirka – vyžádat si nové heslo a počkat, až se změna za několik hodin projeví. Pokud tento způsob nepomůže, tak kontaktovat podporu MyHeritage (viz níže).

Jak vyexportovat data z My Heritage

Export z MyHeritage je možný do souboru GEDCOM. Ve webové aplikaci jděte na Rodokmen > Spravovat rodokmeny > Exportovat strom do GEDCOMu. Po pár minutách Vám přijde email s odkazem ke stažení souboru. Bohužel není podporován (zatím) formát UTF-8, takže české texty vypadají takto nějak: Zlín (=Zlín). Lze dekódovat např. pomocí PHP funkce „html_entity_decode ($input, ENT_QUOTES | ENT_HTML5, „UTF-8“);„, ale určitě na to budou i nějaké konverzní programy.

Pozor na obrázky/fotografie, protože GED soubory mají v tomto ohledu v různých programech různou podporu. A tak se může stát, že při importu do jiného programu se nenahrají. Je vždy lepší mít vše ještě zálohované jinak.

Export z desktopové aplikace je také snadný: Nabídka Soubor > Export to GEDCOM. Někteří uživatelé hlásili problém s kódováním češtiny a nutnost její konverze.

Sleva MyHeritage, ušetřete na předplatném

Zde je pár tipů, jak ušetřit. Když se zaregistrujete, občas od MyHeritage přijde slevová akce, kde se dá docela ušetřit. Také je možno chytit slevu na Black Friday (konec listopadu).

MyHeritage Black Friday sleva

Pokud Vám končí předplatné, můžete zkusit ušetřit tím, že zamítnete jeho prodloužení a jako důvod vyberte cenu – objeví se Vám tato nabídka na příjemnou 60% slevu:

MyHeritage - slevy

Pokud pořídíte se slevou nějaký roční tarif, dejte si pozor, že v příštím období Vám bude automaticky stržena plná částka bez slevy! Což je třeba v případě Kompletního plánu docela vysoká částka.

Zrušení předplatného MyHeritage

Pro ukončení placeného plánu se přihlašte na svůj účet v MyHeritage, jděte do svého profilu do sekce Moje nákupy (My purchases). V seznamu vyberte, které předplatné chcete zrušit, obvykle je tam jen jedno, ale pro jistotu proklikejte vše. U předplatného uvidíte datum obnovení a možnost Zrušit moje předplatné.MyHeritage - ukončení předplatného

Klikněte na Zrušit moje předplatné a objeví se stránka, kde poprvé potvrdíte ukončení obnovy. Pozor, je potřeba kliknout na to méně výrazné tlačítko s názvem „Pokračovat“ 🙂 a na další stránce vyberte některý z důvodů. Systém to pak ještě naposledy zkusí a nabídne Vám slevu 60% na následující období. Naposledy potvrďte kliknutím na „Ne díky, zastavit automatické obnovování“ a je hotovo.

K přerušení a downgradu nedojde okamžitě, plán skončí až po expiraci předplatného. Do té doby můžete využívat všechny zaplacené výhody. Z toho také vyplývá, že Vám MyHeritage nevrátí žádné peníze.

Co se stane po ukončení placeného tarifu

Jestliže máte placený tarif a neprodloužíte ho, přejde účet automaticky zpět do tarifu zdarma. Ten má omezené funkce a tudíž už je nebudete moci využívat, nebo jen omezeně v rámci limitů tarifu Basic. Pokud máte v rodokmenu více osob, než je základní limit (250), tak už nebudete moci žádné další přidat, doku si nezaplatíte vyšší plán. Nadlimitní lidé se Vám lidé nesmažou, ale můžete ztratit přístup do editace jejich detailů. Určitě je dobré před vypršením placeného tarifu si vše zazálohovat, alespoň pomocí exportu GEDCOM (viz dále). I po ukončení předplatného dál chodí upozornění na shody, jen je pak omezená možnost, jak s nimi dále pracovat.

Refundace platby MyHeritage

Peníze vracet nechtějí. Mám s refundací osobní negativní zkušenost, kterou tímto předávám: Pokud se stane, že Vám MyHeritage automaticky strhne platbu za další období, můžete zkusit kontaktovat helpdesk, jako jsem to provedl já. Problém byl, že jsem si objednal DNA sady a v rámci nich bylo také testovací Kompletní předplatné, které jsem si zdarma aktivoval. Po skončení testovacího období jsem zjistil, že se mi automaticky strhla platba za Komplení tarif ve výši 240 eur, tedy cca 6150 Kč. Rozhodl jsem se tedy tentýž den kontaktovat MyHeritage a požádat o vrácení peněz.

V sekci nápovědy je možnost napsat zprávu do oddělení billingu. Během pár dní Vám zavolá číslo z ciziny a anglicky se Vás velmi slušně podpora zeptá, v čem je problém. Pak Vám řekne, že na refundaci není nárok a že mi přišly dva emaily oznamující automatické obnovení tarifu s možností ukončit. Což je pravda, bohužel jsem je našel až po tomto rozhovoru ve spamu. V průběhu rozhovoru mě zástupce MyHeritage nabídl nejprve zdarma testovací DNA kit, poté slevu na další předplatné, což jsem s díky odmítl a trval na refundaci. Pracovník podpory si vzal chvíli na poradu s nadřízeným a přišel s nabídkou částečné refundace ve výši 72 eur (1856 Kč), tedy 30% zaplacené částky. Bylo to pro mě zklamání, protože naše firma provozuje také online aplikace a pokud je někdo nespokojený nebo produkt nevyužil a chce vrátit peníze, bez diskuse vrátíme celou částku. Tak ponaučení pro příště, případě i varování pro ostatní.

Kontakt na podporu MyHeritage

V rámci řešení výše popsaného problémů jsem potřeboval kontaktovat helpdesk MyHeritage a nemohl jsem se k němu dostat a zamotal se místo toho vždy v sekci nápovědy. Takže i pro ostatní, kontakty jsou zde: https://www.myheritage.cz/contact-myheritage/customer_support/

Budete se muset proklikat několika otázkami, které Vás zavedou na poslední stránku s výběrem způsobu komunikace. Telefonický kontakt pro české uživatele je na linku v USA +1, takže pozor na telefonní poplatky. Předpokládám, že telefonická podpora bude mluvit anglicky. Takže pokud to nehoří, bude lepší poslat email pomocí formuláře. Zde je nějaká šance, že můžete komunikovat i v češtině, pokud angličtinou nevládnete – vyzkoušené to nemám, ale uvádí to na stránkách.

MyHeritage kontakt na podporu

Jak zrušit účet MyHeritage

Pokud již dále nechcete pracovat s MyHeritage ani do budoucna, je dobré neprve vše zazálohovat, udělat export rodokmenu, uložit všechny fotky a další dokumenty, vyexportovat si také rodinné stromy a další výstupy – pokud ne pro sebe, tak pro případ, že by se chtěl rodokmenem v budoucnu zabývat někdo jiný z rodiny.

Pak v hlavním menu klikněte na své jméno s profilovou fotkou a vyberte Nastavení účtu. na konci stránky uvidíte možnost Smazat můj účet. Objeví se ještě upozornění „Smazáním účtu trvale smažete všechna vaše osobní data z našeho systému. Tato akce je nevratná a po odstranění již nelze obnovit vaše data. Opravdu chcete svůj účet smazat?“ – potvrďte Ano. Paranoici ještě mohou využít dle GDPR své právo občana EU na informace a vznést na MyHeritage GDPR dotaz na zpracovávaná data.

 

Chcete se na něco zeptat? Napište mi níže do komentářů – Váš komentář se na stránce nezobrazí, ale přijde nám zpráva a pokusíme se brzy odpovědět (tedy pokud uvedete svůj kontaktní email).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *